Метою викладання навчальної дисципліни «Фізика (за професійним спрямуванням)» є вивчення студентами основних фізичних явищ та ідей; оволодіння фундаментальними поняттями, законами і теоріями сучасної та класичної фізики, а також методами фізичного дослідження, формування наукового світогляду й сучасного фізичного мислення; оволодіння прийомами й методами розв’язування конкретних задач з різних галузей фізики; ознайомлення з сучасними науковими приладами, формування навичок проведення фізичного експерименту; формування навичок фізичного моделювання прикладних задач майбутньої спеціальності.
Завдання: довести до студентів основні принципи і закони фізики та їх математичний вигляд, ознайомити студентів з основними фізичними явищами, методами їх спостереження і експериментального дослідження; навчити правильно відтворювати фізичні ідеї, кількісно формулювати і вирішувати фізичні задачі, оцінювати порядок фізичних величин; дати студентам уявлення про межі застосування фізичних моделей і теорії; сформувати у студентів відповідні навички експериментальної роботи; ознайомити з головними методами точного вимірювання фізичних величин, основними методами обробки результатів експерименту, фізичними приладами.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
– основні закономірності кінематики;
– формулювання й аналітичний запис законів динаміки Ньютона;
– взаємозв'язок механіки системи матеріальних точок і механіки твердого тіла;
– закони збереження класичної механіки, їх роль у пізнанні явищ природи та застосування на практиці,основні положення молекулярно-кінетичної теорії речовини;
– приклади їх експериментального підтвердження;
– модель ідеального газу; виведення основного рівняння молекулярно-кінетичної теорії газів;
–електричний заряд і механізми електризації, закон Кулона;
– властивості і характеристики електричного поля;
– теорема Гаусса та її застосування;
– одиниці вимірювання світлових величин: сила світла, світловий потік, закони освітленості, світність, яскравість, закон Ламберта;
– експериментальні основи квантової механіки;
– закони фотоефекту;
– природа рентгенівського випромінювання;
– теплове випромінювання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
– самостійно працювати з літературними джерелами;
– застосовувати знання з фізики у навчальному процесі в школі;
– демонструвати досліди з фізики, пояснювати практичні застосування явищ фізики;
– застосувати отримані знання для розв'язання задач.
Дисципліна спрямована на формування загальнонаукової компетентності
Програма дисципліни містить такі розділи: Основи кінематики та динаміки. Робота і енергія. Сили в природі. Механіка твердого тіла, рідин і газів. Коливання і хвилі. Основи акустики. Основи молекулярної фізики. Основи термодинаміки. Реальні гази. Рідини. Тверді тіла. Електричне поле у вакуумі. Постійний електричний струм. Магнітні явища. Електромагнітна індукція. Змінний квазістаціонарний струм. Електромагнітне поле та електромагнітні хвилі. Електромагнітна природа світла. Геометрична оптика. Взаємодія електромагнітних хвиль з речовиною .Фізика атома. Фізика ядра.