Мета викладання дисципліни: формування компонентів методологічної культури майбутніх педагогів професійного навчання. Зокрема, студенти вдосконалюють власний початковий рівень методологічних знань і відпрацьовують вміння й навички їх застосування у навчальній (вивчення курсів, що складають зміст наукової дисципліни), навчально-педагогічній (соціально-педагогічна і технологічна практики), науково-дослідній (виконання курсових робіт, індивідуальних навчально-дослідних завдань), самоосвітній (спрямування власного особистісно-професійного саморозвитку) діяльності.
Головне завдання вивчення дисципліни – оволодіння студентами елементами культури наукової діяльності та використання набутого досвіду у практичній діяльності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- методологічні засади навчання і виховання та принципи процесу пізнання;
- наукові підходи для відпрацювання педагогічної діяльності;
- основи методології і методів наукових досліджень;
- основи перетворювальних процесів педагогічної теорії в метод пізнавальної діяльності.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти:
- оперувати педагогічними категоріями;
- критично ставитися до положень, аргументів, які покладено в основу повсякденної педагогічної свідомості;
- використовувати прийоми ідеалізації та універсалізації;
- застосовувати системний, структурно-функціональний та інші підходи;
- використовувати у навчанні та вихованні загальнонаукові принципи для розв’язування педагогічних завдань;
- використовувати дані науково-педагогічних досліджень у практичній діяльності;
- обирати адекватні методи дослідження та застосовувати їх для вивчення педагогічних явищ.
Дисципліна спрямована на формування загальнонаукової компетентності.
Програма дисципліни містить такі розділи: Методологічна культура як суспільна та особистісна цінність. Засоби формування методологічної культури. Апробація результатів студентської наукової роботи.