Мета викладання дисципліни: формування компонентів методологічної культури майбутніх педагогів професійного навчання. Зокрема, студенти вдосконалюють власний початковий рівень методологічних знань і відпрацьовують вміння й навички їх застосування у навчальній (вивчення курсів, що складають зміст наукової дисципліни), навчально-педагогічній (соціально-педагогічна і технологічна практики), науково-дослідній (виконання курсових робіт, індивідуальних навчально-дослідних завдань), самоосвітній (спрямування власного особистісно-професійного саморозвитку) діяльності.

Головне завдання вивчення дисципліни – оволодіння студентами елементами культури наукової діяльності та використання набутого досвіду у практичній діяльності.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

- методологічні засади навчання і виховання та принципи процесу пізнання;

- наукові підходи для відпрацювання педагогічної діяльності;

- основи методології і методів наукових досліджень;

- основи перетворювальних процесів педагогічної теорії в метод пізнавальної діяльності.

У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти:

- оперувати педагогічними категоріями;

-  критично ставитися до положень, аргументів, які покладено в основу повсякденної педагогічної свідомості;

-  використовувати прийоми ідеалізації та універсалізації;

-  застосовувати системний, структурно-функціональний та інші підходи;

-  використовувати у навчанні та вихованні загальнонаукові принципи для розв’язування педагогічних завдань;

-  використовувати дані науково-педагогічних досліджень у практичній діяльності;

- обирати адекватні методи дослідження та застосовувати їх для вивчення педагогічних явищ.

Дисципліна спрямована на формування загальнонаукової компетентності.

Програма дисципліни містить такі розділи: Методологічна культура як суспільна та особистісна цінність. Засоби формування методологічної культури. Апробація результатів студентської наукової роботи.