Мета викладання дисципліни – формування у студентів системи знань про закономірності  виникнення, розвитку та існування психічних явищ; розуміння ними складного психічного життя людини; засвоєння базових знань з психології праці та оволодіння необхідними дослідницькими навичками, які у майбутньому дозволять фахівцям вирішувати завдання  практичного спрямування у сфері професійної діяльності.

Завдання курсу:

–                   формувати у студентів уявлення про природу суб'єктивної реальності людини, про структуру особистості, умови функціонування і розвитку психічних процесів;

–                   сприяти набуванню знань у майбутніх фахівців про умови і механізми розвитку людини на різних етапах онтогенезу, про особливості створення спеціальних умов для розвитку її інтелектуальних і особистісних можливостей;

–                   формувати знання про фундаментальні психологічні структури, про становлення особистості в навчальній і трудовій діяльності, у соціальних інститутах;

–                   ознайомити студентів з актуальними проблемами психології праці;

–                   формувати уявлення про предметну область галузі, що сприятиме вирішенню на теоретичному рівні проблем розвитку суб’єкта праці, психологічних особливостей професійного середовища та професійної діяльності;

–                   формувати у майбутнього фахівця уміння і навички проводити психологічні дослідження з метою їх подальшого застосування при вирішенні практичних професійних завдань.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні

знати:

–                   предмет, завдання, методи психологічної науки, теоретичні основи професійної діяльності;;

–                   класифікації психічних явищ, закономірності перебігу пізнавальних, емоційних, вольових психічних процесів;

–                   психологічні особливості спілкування, міжособистісних взаємин у професійній діяльності;

–                   закономірності психічного розвитку людини;

–                   психологічні закономірності навчання, виховання зростаючої особистості – потенційного суб’єкта професійної діяльності;

–                   психологічну структуру професійної діяльності та психологічні механізми її формування;

–                   методи психології праці та особливості їх застосування;

–                   особливості динаміки професійно-важливих якостей особистості;

–                   особливості ціннісно-мотиваційної сфери суб’єктів трудової діяльності;

–                   психологічні особливості оптимізації психічних функцій у процесі праці;

–                   психологічні основи виробничого навчання, особливості формування трудових умінь і навичок.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні

вміти:

–      пояснювати різноманітні явища у психічній реальності людини;

–      аналізувати соціальну ситуацію та особливості психічного розвитку людини у різні періоди її життя, у тому числі професійного;

–      застосовувати психологічні методи для вивчення психологічних особливостей суб’єкта праці;

–      діагностувати рівень та особливості динаміки працездатності працівника; застосовувати методи для вивчення особливостей розвитку психічних функцій працівника;

–                   відстежувати причини виникнення виробничих конфліктів, упроваджувати заходи, спрямовані на їх попередження, застосовувати методи вирішення конфліктів у разі їх виникнення;

–      виявляти причинно-наслідкові зв’язки у підвищені чи зниженні продуктивності праці, позитивно впливати на мотивацію діяльності працівника;

–       запобігати виникненню стану професійного виснаження працівника.

Дисципліна спрямована на формування психологічної компетентності майбутніх фахівців.

Програма дисципліни містить такі розділи: Загальна психологія. Вікова та педагогічна психологія. Психологія праці.